Sunday, March 28, 2010

Another Trouble!!

I think this couple of month I have to faced a lot of problems regarding to my thesis project..*sigh*..


Firstly, when my co-supervisor at frim have to moved to mardi. Then I have to find another way in order to accomplish my project. Then i found a way where I have to do my project in FIDEC, Banting. At first rasa cam tak nak gi sebab jauhkan. Nak ulang-alik rasa malas pulak. Tapi nasib baik ada cousin yang duduk kat Banting. but I feel quite bored at Banting. tak boleh nak excess internet!!.. Lepas tu tukar plan. Kite stay kat Bangi plak..From Bangi to FIDEC is around 30 minutes jela..tak ade la jauh sangat.


Another problem is when the lecturer reject my compounding. Punya la susah nak siapkan 1 compounding. Last2 da buat sampai 4 compounding, kena reject plak..aduhai~.. Lecturer suruh tukar ratio PP:coconut husk from 70:30 to 85:15..tapi nasib baik bila tukar kepada 85:15 tu jadi makin senang nak extruded.


Now, a big problem is when the mould that I borrow from lecturer material jadi rosak. Mould tu jadi kembang lepas press. Punya la pening fikirkan cara untuk betulkan mould tu. Nak bagitau lecturer takut. Last2 pagi jumaat tu kite call jugak Dr.Siti cakap nak jumpa sebab mould problem. Petang jumaat tu, bila da sampai UiTM, kite pun call Dr.Siti sebab die tak de kat bilik. Masa call tu die tanya problem apa. Then, kite pon story la..lepas tu kena marah..*sigh*..Dr.Siti suruh settle kan sendiri.


Then, kite pun pergi la jumpe lecturer material tu, Pn.Suzana. Nasib baik Pn.Suzana ok. die tak la terus marah2.. die tanya dulu apa yang terjadi. Kite pon story la balik apa yang terjadi. Die kate benda tu memang penah berlaku. Die suruh gi bengkel mekanikal atau kereta atau besi untuk clamp balik mould tu untuk jadi pada bentuk asal. Masa nie rase lega sangat3..


Nasib baik I have aunt in Faculty Mechanical, Mak su Liana. So, kite pon terus call die mintak pertolongan die untuk bawa kite gi bengkel mechanical. Bila sampai sana, orang kat bengkel tu kate, mould tu da tak boleh nak repair!!.. properties mould tu akan berubah for example thickness and width die akan berubah..aduhai..mati la kite..


Tapi, ada seorang pak cik tu tolong gak ketuk and clamp. sebab kite cakap nak try gak clamp. tapi hampa..tak ada apa2 perubahan pon!!..hati masa nie memang da tak tenang..dorang kate mould macam tu memang senang rosak. kalo nak buat balik senang je tapi machine dekat UiTM rosak pulak..aduhai..kalo nak buat kat luar cost die RM4k..mak aiii...habis duit simpananku..


Sekarang nie, kite tengah coountdown untuk hari isnin. I promised to Pn.Suzana I will give the mould on Monday. Tapi sekarang ini mould tu still rosak!!..tak boleh nak repair..hati tak tenang fikirkan ape pulak la hukuman yang akan kite kena..rase nak nangis je..Hopefully everything will be ok..I feel pity for Anuar (Pn.Suzana's student) sebab die nak guna mould tu. Project die tak siap lagi..I'm sorry Anuar..I didn't did it on purpose..


I hope ALLAH will protect me from any trouble again..pray for me ya!!

2 comments:

♥ nana i am ♥ said...

saba anis saba oke.
semua yang jadi ade hikmahNya :)

::aNis:: said...

thanx sarah..nnti snggh la blog kite lg..=)