Friday, August 20, 2010

-->ANIS = CANTIK<--

InsyaAllah bulan 9 nie, kite akan mendapat seorang anak buah. Jantinanya kemungkinan lelaki. My sis in law ada bertanya pada mak kite ada idea ke untuk nama bakal cucunya nanti. Tapi my mom seperti biasa la akan kate, letak je la apa2 pon..janji nama tu elok..


Dalam memberi nama kepada seorang adalah sangat penting kerana nama seseorang itu adalah tanda dan alamat untuk dirinya. Tanpa nama, seseorang itu sukar dikenali dan dipanggil. Dalam memberikan nama anak, jangan kita memandang remeh. Kerana, nama yang kita berikan kepada sikecil inilah yang akan menjadi label untuk dirinya sampai bila-bila. Nama inilah yang akan tercatat dalam sijil kelahirannya, kad pengenalannya, lesen memandunya, sijil-sijil akademiknya, sehingga ke sijil kematiannya.


Pepatah Arab ada menyebut: "Melalui namamu, sudah kukenal siapa ayah kamu"


Oleh itu, pilihlah nama yang cantik dan bertepatan dengan syarak. Jangan hanya melihat kepada sebutan yang menarik dan glamour.


Ehem3..semasa kite try search nama-nama baby, kite ada try cari maksud nama kite iaitu ANIS yang bermaksud teman yang setia dan yang mesra..Ada satu laman web tu siap bagi maksud dalam bahasa Jawa..Dalam bahasa Jawa, ANIS bermaksud cantik..hahaha.. mungkinkah betul ANIS = CANTIK.??

Check it out:


anis kelihatan jauh lebih cantik dari kera disebelahnya..;)



anis kelihatan sama comel dengan gambar budak kat dinding tu..;)



anis kelihatan lebih cantik dari Ronald McDonald..=)



anis kelihatan cantik walaupun sedang bercakap telefon..=)


So, what do u think?? which one is true?? Teman yg setia/ yang mesra/cantik???

2 comments:

ain said...

alamak npe ko ltak gmbr ak..haha

::aNis:: said...

sbb gmbr tu lawa la..hehe..xpela..ko blh famous jab..;)